Kontrastrik påsk

Okej, så, påsken är på g. Jag gillar inte sånahär högtider så mycket, visst det är skönt med lov och lite längre helg och så, men vissa saker förstår jag inte. Vad är kopplingen mellan ägg, kycklingar, harar och Jesus? Ägg och klycklingar är ju lätt att koppla ihop, men vart kommer alla hararna ifrån? Och sen då, Jesus?! Jag förstår verkligen inte.

Hur som, här hemma hos pappa dricker vi påskmust och så är det med vår påskstämning, pappa gillar inte att pynta och sånt och det är jag glad över. Jag kan ju bara gissa att det står en gul liten kyckling i varenda litet hörn när jag kommer hem till mamma. Så ja, vardagsdramatik gillar vi, eller hur?

Glad Påsk hur som hellst! :)


Kommentarer
Postat av: Helge

precis så är det hemma hos mig också ;)

2009-04-10 @ 11:04:50
URL: http://hvon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0