Två prov avklarade då

Sitter nu hemma och utvärderar dagen som har varit. Dagen började med att jag vaknade, 20 över 8, och jag börjar halv 9, så jag slängde ihop lite kläder och gick ner till Agneberg och kom typ bara 5 min försent vilket var rätt bra fixat tycker jag. Iallafall, jag går ju på Plusgymnasiet egentligen, men läser språk på Agneberg då (den kommunala skolan) eftersom min skola inte vill anställa 40 lärare till alla språken. Där nere skulle jag ha spanskaprov vilket jag självklart har pluggat som en jude till, ja, eller inte nej. Att plugga spanska är nog det tråkigaste jag vet, så provet gick sådär, så vi får se sen vad för betyg det blir men med tanke på att jag satsar på MVG kan det inte ha gått som jag vill.

Efter det sprang jag ner till mitt sommarjobb, det hade blivit nåt fel för jag hade inte fått min lön, så jag skulle bara skriva under en sak sen kommer pengarna eftersom hoppas jag. Och sen bärde det av mot motionshuset, mitt älskade gym där hela klassen skulle köra sjukt mycket spinning. Jag svettades som en bög men var glad för det, spinning är ju rooligt liksom.

Efter det tog jag bussen hem och duchade, sjukt skönt att bo så nära skolan tycker jag :). Sen hade vi lunch, vilket var gott, hade inte ätit frukost så den var välbehövd. Efter lunchen  hade vi datakunskap, det tråkigaste evör, fick tillbaka proven och det gick sådär, får skita i att strejka på vissa uppgifter nästa gång, haha (jag strejkade på uppgifter som handlade om Word när vi inte äns fick använda datorerna liksom). Och sen var det den sista lektionen på dagen, samhäll, där vi hade prov på politiska ideologier och allt flux runt omkring.

Provet gick faktiskt rätt bra, svarade på allt och försökte ge så vettiga svar som möjligt. Hoppas på ett MVG, så vi får se hur det går. Jag har nog för höga krav på mig själv tror jag, men aa, vi får se som sagt.

Det är en sjukt lättnad att ha två stycken prov avklarade på en dag, värsta lättare liksom. Imorgon ska jag med min klass till staden på G, nämnligen Göteborg! Vi ska springa runt på gymnasiemässan där och se roliga ut. En sak vi ska göra är att analysera hur alla skolor lägger fram sin marknadsföring och reklam, sen ska vi sno det vi tyckte var bra och undvika det vi tyckte var dåligt till Uddevallas egna gymnasiemässa, rätt kul med praktiskt arbete och sånt :)

Aja, nu ska jag snart gå och lägga mig, och aa juste, haha, ska lägga ihop nåt fint att ha på mig tillsammans med Plustishan, haha!

Pussar och smussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0