Today is a good day

Hej alla underbara läsare och Emma :)
Tänkte bara lite snabbt summera dagen, iallafall, idag så vaknade jag, klafsade upp som vanligt, och försov mig för en gångs skull inte så jag hann ducha och grejer, sen gick jag till skolan och hade Engelska.

Äntligen händer det lite intressant i skolan, jag ser fram emot detta arbete eftersom det är min första reflektion jag inte kommer göra i grupp, och det känns asbra. Jag har saknat att göra uppgifter, verkar som att våra lärare gillar att göra prov, och det gör inte jag, mycket mer intressant med uppgifter, man får lite friare händer och kan använda sin kreativitet och faktiskt gå till djupet med något intressant. Sen kan man också tolka uppgiften på olika sätt, eller iallafall målet som uppgiften handlar om, så det borde bli roligare för läraren att läsa olika uppgifter än samma prov 100 gånger.

En sak jag inte riktigt förstår är att tydligen så är det folk som kommer hoppa av för att det är mycket prov, vi har haft 4 prov på 2 veckor, det är liksom ingenting, jag menar, nu kommer jag låta som värsta tanten men whatever, iallafall, på Fridaskolan hade vi typ 20 inlämmningsuppgifter som skulle vara klara samma vecka, DET var jobbigt, det här är ingenting. Proven är dessutom skitlätta, troligtvis därför jag failar på det, asså, jag behöver utmaningar för att kunna prestera, jag vill lära mig nya saker och sånt, allt hittils förutom Praktisk Marknadsföring och Projekt och Företagande har i princip varit repetition för mig. Så äntligen blir det lite nytt i Engelskan och Samhällen så nu kan jag nog börja prestera som en jude!

Iallafall, efter Engelskan skulle vi ha Projekt och Företagande, men Johan hade "ett viktigt möte i Göteborg", så vi satt med Musikproduktionseleverna och spelade WC3 :). Sen år vi mat och efter det skulle vi ha Projekt och Företagande igen, men Johan hade inte kommit, så datakunskapsläraren satt och var dryg mot oss, han satt typ och "aa, men ni kan göra det här!" och vi typ "nej, det har vi redan gjort" eller "nej, vi väntar på besked från reklambyrån, kan inte göra det än", men han gav sig inte, vi sa liksom att vi gjort allt vi kan, men cepefan gav sig inte.

Aja, efter den långa timmen skulle vi ha Matematik, då satt jag och la sudoku eftersom det är så jävla tråkigt med Matte A så det är inte sant, vi går igenom typ skillnaden mellan Medianen och Medelvärde, det kunde jag inte alls när jag gick i typ 6:an liksom. Jag vill tenta av den kursen så snart som möjligt, men proven kommer aldrig, skitdrygt.

Sen rullade jag hemmåt, och där träffade jag min kära mor som körde mig till torp där vi köpte mat inför min jätteseriösa middag jag ska ha imorgon eftersom jag fyllde i Onsdags för mina kära vänner. Det "råkade" bli två impulsköp på Carlings också, två t-shirts, eller "tishor" som Mikaela skulle sagt.

Men nu har jag fixat lite, typ satt upp en lampa jag fick i Onsdags och plockat undan lite, skulle egentligen städa hela fucking huset men lampfan tog tid, sen åt vi mat och satt och läste anteckningar från ett möte Mamma hade med en spåtant för 10 år sen, det var lite äckligt för hon hade beskrivit EXAGT vårt dagsläge. Typ att Mamma skulle möta en "mörk man vid havet" liksom.

Aja, nu ska jag sova, har en Mattedugga imorgon direkt efter min efterlängtade sovmorgon.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Johanna

eeeh jag hoppar inte av för pluggandet, det är typ inget ändå. jag trivs inte bara & skönhet och hälsa är inte min grej, om det var mig du sygtade på i texten ;p

2008-10-24 @ 00:55:18
URL: http://jmcw.blogg.se/
Postat av: Johanna

SYFTADE*

2008-10-24 @ 00:55:36
URL: http://jmcw.blogg.se/
Postat av: John

Det var faktiskt inte dig jag syftade på ;P

2008-10-24 @ 08:27:21
URL: http://johngranlund.blogg.se/
Postat av: Karin

EXAKT*

2008-10-24 @ 12:03:54
Postat av: John

Fuck you karin ;P

2008-10-24 @ 13:30:38
URL: http://johngranlund.blogg.se/
Postat av: emmms

haha jag hoppas inte att jag behöver ta åt mig john :p ... & emma (pust) haha

2008-10-25 @ 10:33:01
URL: http://rosenvit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0