John Baurgymnasiet köps upp

Nu har det danska investmentbolaget Axcel köpt upp hela John Bauergymnasiet, och inte bara en enda skola, utan hela kedjan med 29 etablerade skolor i Sverige.

När jag skulle välja gymnasieskola stod det mellan John Bauers Entrepenörsprogram och Plusgymnasiets Ekonomi och Försäljningslinje, men det slutade med att jag valde Plusgymnasiet, och just nu är jag väldigt happy happy över det.

Ett investmentbolag är ett företag som köper upp andra företag i hopp om att kunna tjäna stora pengar på de. Detta betyder att de John Bauerskolor som inte går med vinst kommer troligtvis läggas ner eller behöva dra in på resurserna rejält, vilket i sin tur betyder att hade jag gått på John Bauer skulle min utbildning vara sämre, mitt material dåligare och lokalerna urusla jämfört med en vanlig skola som vill ha lika stora intäkter som utgifter.

Hail Plusgymnasiet liksom!

Jag ska förbi Mira om typ en timme för att sedan tåga ner till Gymmet, tror jag ska köra Spinning, Core, Gymmet, Sola och sen hem och ducha då. Kanske hoppar över Core'n även fast det är det jag behöver mest.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: sebbe

hallå killen. om du läser min blogg lite längre bak åt i tiden så står det att jag INTE ORKAR BLOGGA OM MODE OCH JAG INTE VILL BYTA NAMN. okej,

2008-10-07 @ 00:30:02
Postat av: Anonym

ja men det var ju så synd om dig daaah

2008-10-07 @ 00:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0