Efter döden

Jag, Rebecka och Ellen har en tendens att direkt när vi ses börja diskutera religion och anndra djupa saker. Den här gången var det jag och Rebecka som i onsdags började diskutera New Age grejer och försöka komma på en lösning eftersom vi både är lite New Age och Kristna på samma gång, och det som kom upp var Reincarnation och Himmelen. Jag tror personligen att alla religioner är bara olika tolkningar av samma gud, men det är en annan femma.

Vi kom in på det när vi pratade om att Mamma hade varit hos en spåtant för 10 år sen och spått 10 år fram i tiden och det mesta hade stämmt. Och då pratade vi om att hon hade sagt att jag och Freja (min syster) var gammla själar och då kom vi in på reincarnation som både jag och Rebecka tror på. Vi pratade också om att himmelen är ett ställe på jorden, alla tror att det är i skyn men att någons präst hade sagt att det är på jorden fast utan problem, lite hakuna matata. Och då kom jag med den slående idén om att mitt förra livs himmel kanske är min verklighet, att alla problem som mitt förra liv såg inte finns i mitt, medans jag ser massa problem i mitt eget liv kommer de problemen inte finnas i mitt nästa. På så sätt är jag i himmelen för mitt förra liv, men inte min egen himmel, och sen kan jag reincarneras och uppnå ett evigt liv för själen på något sätt.

Men det är bara mina tankar, egentligen har jag ingen aning om vad som händer efter döden. Skulle vara kul om ni delgav er av era tankar! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"himmelen är ett ställe på jorden"

Oooh heaven is a place on earth!

2008-10-29 @ 18:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0