Pretantiös mognad

Har nyss kommit hem från en fika med Ellen och Elias, det var trevligt. Skulle egentligen åkt in till Göteborg och julhandlat, eller gjort "hemligheter" som vi kallar det i min familj med Ellen, men vi insåg till vår förtvivlan att mitt fritidskort bara fungerar efter 4, så det sket sig. Men Ellen tog sig in till Uddevalla istället och hittade en Elias på tåget som följde med till Lejas; fiket jag älskar men som bara varit öppet i en vecka. Iallafall, det är två sköna typer och där satt vi; en vänsterfjolla, en liberal och en högerbög och pratade om allt mellan himmel och jord i princip.

Det är kul när man faktiskt kan diskutera politik på en nivå där alla respekterar allas åsikter utan att bli osams. Mognad är det ju men känns så pretantiöst att sitta och säga "jag är mogen" när jag vet att jag kommer nå en högre mognad än vad jag har gjort idag, människor utvecklas genom hela livet liksom.





Kommentarer
Postat av: emelie

åh va sugen jag blev på grädde nu ;o

2008-12-08 @ 20:14:58
Postat av: u knoooow that giirl

vad menar du med högerbög.... e du höger johnie boy... muf....

2008-12-10 @ 00:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0