Idag hatar jag: Hälsningar

Okej, idag har jag haft massa buissneslektioner. Och en av de förberedde vi oss inför ett möte vi ska ha på torsdag. Detta är första mötet för oss så vi fick gå igenom massa retoriska frågor och sånt. Hur man pratar rätt, hur man lägger upp mötet på rätt sätt, ja allt. Och en sak var när vi skulle hälsa, och det gick bra för mig, jag hade tydligen ett bra handtag och shit.

Men det är inte det jag hatar med hälsningar, det där vara bara nåt jag kopplade till det jag tänkte ta upp nu. Iallafall, ni vet när man är på en fest typ, och sen har man en kompis där som ska presentera mig för en annan person. Låt oss måla upp en grej, Rebecka ska presentera mig för Ellen, och säger då det här "Ellen! Det här är John, han går på min skola", och sen skakar man hand och börjar småprata.

Den presentationen är den bra presentationen, det som jag inte tycker är bra vore om Rebecka skulle göra den här "Ellen! Det här är min bögkompis John".

När folk presenterar mig som deras "bögkompis" då börjar jag ifrågasätta våran vänskap, jag menar, jag klassar inte in mina kompisar efter sexualitet, asså, jag skulle kunna vara din "smarta kompis", eller din "glada kompis", men just "bögkompis" är bara irriterande rakt igenom. Det är som om jag skulle presentera Rebecka som min "heterokompis", eller vilken minioritet som hellst typ "Det här är min muslimkompis", asså ni fattar grejen.

En annan liknande sak är när folk ska berätta om mig, som när jag var ny på Frida och folk liksom "Haha, idag sa John roligaste saken evör!", och folk typ "Vilken John?" och då svarar man "Ni vet bögen på min skola!". Det är också en sjukt irriterande sak, jag är inte direkt adlad till homosexuell liksom. Dessutom är "bög" ett så negatvit laddat ord som jag verkligen inte gillar, homosexuell är way bättre. Men iallafall, jag tror inte jag är ensam om att tycka som jag gör.

Hoppas jag påverkar lite iallafall.

Imorgon har jag ett prov i Datakunskap jag inte pluggat till, TJOHO!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: zakie

jag är din muslimkompis :D

2008-10-08 @ 16:50:34
Postat av: Krille

Det händer mig hela tiden, skitjobbigt.. liksom.. Vissa är ju homofober :<

2008-10-11 @ 16:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0