EVSC

Nu jävlar är det bögerier på gång. Jag har kommit in i värsta Eurovisionfebern, och lassat fram mina favoriter av de som är klara hittils till den stora finalen i Mosva. Först och främst måste jag säga att alla dessa baltiska låtar låter precis likadant som förut. Inget nytt, men däremot mina två favoriter kommer otippat nog från Tyskland och Norge. Vi börjar med tysklands bidrag.

Miss Kiss Kiss Bang
En reincarnation av 50-talet står på scen, riktigk mysig låt. När jag läste låttexten och såg vem som skulle sjunga tänkte jag direkt "åh nej ännu en mellanmjölks sliskturk" men den är jättemysig. Han ser lite äcklig ut men sjunger fint!




Fairytale
Killen som vann hela skiten i Norge med typ 50% heter Alexander Rybak. Låten heter Fairytale och är grymt skön, norskarna har helt klart överträffat sig själva. Däremot kommer ingen rösta på Norge då det är Norge. Synd!



Kommentarer
Postat av: Jacob

Om nu ingen röstar på Norge för att det är Norge, hur lyckades de komma femma förra året? ;)

2009-03-15 @ 22:15:23
URL: http://guiltypleasuresmedmera.blogg.se/
Postat av: Stefan Bengtsson

Jag gillar dom där två låtarna, dom båda är trallvänlig och härlig och lyssna på!



Du har en mycket trevlig blogg förästen! Gillar den massor! =)

Kram

2009-03-16 @ 13:02:21
URL: http://salvepope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0