Gymnasiehysteria

Jag vet inte hur många 93:or som läser min blogg, det är torligtvis bara mina närmsta vänner, man låt mig få låtsas att jag är sveriges största bloggare iallafall. Hur som hellst så är det nu 8 dagar kvar till gymnasievalet för fyrbodals 9:or ska vara klart.

Jag kommer ihåg att när jag skulle välja för ett år sedan var det kanske det svåraste jag har gjort, det pendlade mellan olika saker hela tiden. Frisör? Ekonomi & Försäljning? Natur? Frågorna var många, det fanns ingen som kunde hjälpa mig heller, det mina vänner sa pekade mot Frisör, medans det min familj sa pekade mot Natur. Det var så splittrade åsikter om minst inom mig själv, vad vill jag göra med mitt liv?

Det slutade iallafall med att det blev Ekonomi & Försäjning (Nuvarande Butiksledning) på Plusgymnasiet, det var helt enkelt för att Rebecka skulle gå där, och för att det är en praktisk och teoretisk linje, och det är en bred utbildning, vill jag sen gå Frisör så är det så enkelt att jag går en liten frisörutbildning och så är den biffen fixad!

Jag har inte ångrat mig en sekund, eller jo, i början när jag träffade min klass för första gången, den var så liten och ingen verkade spec kul. Men det visade sig att den lilla klassen var störtskön och studiemotiverad. Dessutom själva grejen med att vi bara är 7 pers var bara positivt, vi får den bästa utbildningen typ, vi kan köra på i vår egen takt och inte behöva vänta på 20 pers till, utan när vi 7 har fattat en sak så kan vi gå på nästa. Hur bra som hellst.

Hur som, till alla som ska välja gymnasiet så ta det lungt, om du frågar efter folks åsikter kommer de bara vilseleda dig, kör på det som känns bäst. Magen vet bäst helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: karin

min mage gillar choklad

2009-01-23 @ 15:34:07
URL: http://karifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0