Melodifestivalen som fan del 1

Igår så var det ju melodifestivalen som alla vet. Inget nytt där, men jag tänkte bara recensera skiten lite fort. Eller aa, dra fram mina favoriter.

Min favorit var faktiskt Alcazar, så det var ju skitbra att de gick vidare! Kvällens sämsta låt var ju antingen den hysteriska tjejen med tuttarna eller Snälla-snälla-gå-inte-vidare, kan inte riktigt bestämma mig. Däremot något otippat för mig var ju att jag faktiskt gillade killarna som hade varit med i dansbandskampen, han hade nåt skumt ryck i hela ansiktet, men allt som allt så var den låten rätt mysig. Shirley clamp hade en låt som lät precis som alla andra hennes låtar, så det var inte så himla rooligt. Jonathan Fagerlund gillade jag också, eller han kunde tagit i lite mer, men den var mysig, och han var ju skitsnygg ;D.

Såå, vilka två skulle gått vidare i min åsikt? Självklart Alcazar som jag nämnde åvan, men sen gillade jag faktiskt Marie Sernholt också, den låten var lite mysig. Jag gillar ju lite halvskumma poplåtar, och den hade det. Sen var det ett tema som man kan tolka, och det gillar jag, ett bra exempel är ju Shut up and drive med Rihana som också sjunger om en sak men menar en annan liksom, asnice ;). Men jag är inte helt besviken på Emilias bidrag heller, den var rätt mysig men hade föredragit en annan typ av vers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0