Duffyperiod

Jag är sjukt emo just nu. Men det får ni fan ta och kämpa er igenom, det är sällan så bit ihop och var glad. Hur som hellst så är jag inne i en Duffyperiod just nu, det är då jag bara lyssnar på Duffy och liknande artister (Adele, Veronica Maggio, Sara Bareilles, One More Time etc.). Man kan kalla det för min motsvarighet av emoperiod.

När jag lyssnar på sån musik så är det oftast på grund av att jag känner mig som i låtarna, vissa rader som "my love for you has turned to hate" och "i'm gonna rain on your parade" slår mig så hårt i ansiktet som det bara går och jag börjar leva efter de. Om det är något som kan påverka mig hårt så är det musik med mening. Sara Bareilles låt Gravity är nog den som beskriver mig bäst just nu. "Set me free, leave me be, I don't want to fall another moment into your gravity" är ju bara helt underbart skrivet, och passar bra på mig just nu, som sagt. Emo, jag vet, men alla har sina stunder.


Kommentarer
Postat av: Stefan Bengtsson

Jag med! De senaste 2 månaderna har jag varit helt jävla betuttad i Duffy :)

2009-02-13 @ 12:34:45
URL: http://salvepope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0