Då är det klubbat

Idag har jag bestämt mig. Hela min framtid är klar, nu vet jag och för att fira detta ska jag dela med mig till alla roliga bloggläsare.

När jag blir stor ska jag bli den första mannen att pusha ut en unge endast för att bevisa för världen att män kan de också.

Jävla ärkefeminister! För att få ett jämställt sveriga får vi jobba för just allas lika rätt, inte bara från kvinnornas perspektiv. För att ge några exempel, jag ska hoppa över alla biologiska för att let's face it, vi kan inte få kvinnorna att sluta blöda ur muttan. Men det vi kan göra är att ändra våra tankesätt, män och kvinnor är egentligen samma jävla sak, vi kommer från samma jävla smäll och borde där med bli behandlade på samma jävla sätt. Vi blir till på samma sätt och allt är likadant, det enda som skiljer oss är just att vi har penisar och de har muttor.

Så, var är felet? Uppfostran är iallafall mitt svar på frågan. Jag ska inte gå in för hårt på det, men det är i uppfostran, våra föräldrar har lärt oss de som deras föräldrar lärde de och så kan vi hålla på i evighet. Så när ska vi bryta mönstret om att kvinnorna ska stå hemma och laga mat medans mannen är ute och fixar inkomst? Ja, jag vet inte, men det kommer, det kommer mer och mer. Det är nästan lite pinsamt att det är okej att gifta sig som gay i Sverige NU. Varför inte tidigare? Nä, prästerna tog tummen ur röven och tyckte det var dags nu helt enkelt.

Hur som hellst så blir inte män och kvinnor behandlade på samma sätt, men visst, kvinnor får lägre lön, men oj, sucks to be you. Vi män då, i 80% av fall som gäller barn så har kvinnan enligt staten rätt. Barnbidraget sätts per automatik in på kvinnans konto. Det är okej för en flicka att leka med bilar men tar killen tag i barbiedockan är han gay. För att nämna några få icke-biologiska skillnader.

Men visst, stå kvar vid den här "kvinnor kan"-grejen och skit i oss män, jag har nöjet att bli diskriminerad vilket som, är jag inte man så är jag gay, så för mig spelar det ingen roll, världen lär inte ändra sig innan min tid är över.

Kommentarer
Postat av: k

vi tjejer har allt lite större tuttar också john, även fast jag vet att you working on it. det där med att tjejer får lägre betalt tycker jag att varje tjej får ta tag i själv. liksom vafan, gå till chefen och kräv att få mer i lön, så svårt var det liksom. Det är upp till tjejer själva om de vill kämpa för sina rättigheter, sen kan man ju diskutera varför vi ska behöva kämpa mer. men a, här har du en kommentar. I know that you will enjoy that.

2009-02-23 @ 21:44:40
URL: http://karifa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0