Bitterness

Jag har varit bitter på min skola rätt länge nu. Det är just det här med samhällslektionerna. I matten är det liksom "såhär är det", 1+1 är 2, det finns rätta svar på frågorna. Visserligen finns det olika sätt att komma fram till svaren och man kan diskutera vilket som är lämpligast osv. Men hur som hellst, samhällen är enligt mig inte ett "såhär är det"-ämne, och när det kommer till att diskutera med min lärare så går det inte. Han är jättedålig när det gäller sånt, visst vi får argumentationsuppsatser att skriva och sånt, men när det gäller till muntliga diskutioner och argumentationer mot honom så går det inte.

Igår så kom konst upp på tal, kommer inte ihåg hur vi kom in på det, men hur som hellst så började vi prata om "vad är konst?". Och min åsikt är att konst är helt upp till betraktaren om vad det är, och då säger min lärare då "nej, det är såhär, blablabla". Visst, han har rätt till sin åsikt, men det har väl jag med? Jag tog upp att en kille i typ japan hoppade från ett höghus på en stor vit duk och avtrycket då skulle bli hans livs konstverk, jag kan faktiskt se det fina i det men min lärare sa något i stil med "men det är inte konst, det är ju att begå självmord, konst är en tavla eller en skulptur".

Det upprör mig då jag vill kunna ha diskutioner med min lärare, visserligen handlade det inte om ett samhällsämne, men det speglar hans personlighet rätt bra för han gör sånt med andra saker också, som man faktiskt skulle kunna diskutera.

Orkar inte gå in djupare då ingen kommer orka läsa.


Kommentarer
Postat av: penny

ta inte med mig då :(

2009-02-06 @ 16:28:31
URL: http://pennuus.devote.se
Postat av: belinda

Jag orka läsa och hehe, känner konstig nog igen dedär ;P Xd

2009-02-06 @ 16:43:10
URL: http://belindas.blogg.se/
Postat av: Jana

Snälla John, sluta upp med dessa äckliga bilder, mår dålgt... Ser ut som hon har hundbajs diareé runt käften eller något ju... +(

2009-02-07 @ 18:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0