Miljöpolitik och grönt gräs

Jag fyller år i Oktober, och jag kommer ihåg att det ibland på min födelsedag brukade snöa, men nu är det inte äns kallt ute, jag kan gå i en t-shirt och en kofta till skolan utan att frysa häcken av mig. Det är helt sjukt, vad gör vi med vår jord?



Det var när jag satt och pillade med den här bilden jag kom på det, jag menar, kolla på gräset, det är ju grönt som in i väggen! Satan i gatan, återvinn dina burkar.

Appropå detta så har jag väldigt splittrade åsikter angående miljöpolitik.
  1. Jag hatar Al Gore innerligt, han äger ett bensinföretag och 5 herrgårdar liksom och sen predikar han om att man ska släcka lampan och ändå förbrukar han mer energi än de flesta Amerikaner.
  2. Enligt mig har Miljöorganisationer blivit kapade av politiker som endast lärt sig att använda ett "grönt" språk och använder det för egen vinning.
  3. Jag tycker fortfarande att man ska återvinna sin lilla burk eftersom.. nu glömde jag ordet men "sopställena" blir överfulla och det finns inte plats för skräpet.
Dessutom tror jag att många av alla dessa "skulder" som människan har bara är en illusion, asså, jag tror inte vi påverkar jorden så hårt som tillexempel Al Gore säger att vi gör. Då kan man ta det här steget djupare, varför känner vi dessa skulder, jo visst, media påpekar de, men har människan någon form av medfödd skuldkänsla eller är det nåt vi lär oss på resan? Och jo, skuldkänslorna har alltid funnits där, är det inte att man ska panta sin burk är det att man ska be om syndernas förlåtelse till Gud eller Allah eller jag vet inte vad.

Synpunkter? Dela med dig!

Kommentarer
Postat av: Johan

Vi människor är inte miljömedvetna för att vi ska "rädda jorden" vi vill rädda mänskligheten. Jorden kommer finnas kvar när mänskligheten dör ut, även om inte vissa raser kommer finnas kvar så kommer nya komma fram. Det är ju bara så naturen fungerar.

Jag tror att det som händer skulle hända ändå men långsammare för att det är sant att vi släpper ut kol som varit utanför vårt ekosystem väldigt länge väldigt snabbt. Men jordens klimat har alltid ändrats, det är väl skönt vi snabbar bara på vår utrotning :D.

2008-10-08 @ 21:24:05
Postat av: emelie

soptipp :D

2008-10-09 @ 11:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0