Idag hatar jag: Ideal

Okej, jag är så trött på mina kompisars tjat just nu, så jag ska skriva detta inlägg. Jag har rätt många tjejkompisar, och när vi alla bestämmde oss för att skaffa gymkort så frågade jag varför de ska skaffa det, och alla typ "jag ska bli smal!". Och då blir jag sjukt irriterad, de är bland de smalaste personerna jag umgås med, och de vill "bli" smala, vilket inte går. Så idag hatar jag ideal, eller snarare låtsasideal, för de personerna man ser i tidningarna som ser "perfekta" ut är inte så roliga egentligen.

1. Dessa kvinnor lär träna 40 ggr om dagen för att få den kroppen.
2. Photoshop, photoshop, photoshop. Tro mig, man ser inte sådär ut utan photoshop, jag visar helt enkelt:



Visst, okej, bilden är sjukt överdriven (jag har inte gjort den btw, snodde från modersskeppet), men ni förstår vad jag menar iallafall.
3. Vill man verkligen se perfekt ut? Jag menar, vad är det roliga i att sprina omkring och se ut som en barbiedocka?

Iallafall, varför jag skriver detta är helt enkelt att jag läste precis om en ny och underbar sak, PH'n. Har ni hört om den? Det är nog det löljigaste jag hört, men iallafall. PH är killars form av BH, ja, ni hörde rätt, en penishållare. Då ska man stoppa ner allt, hela paketet alltså i en liten ficka, sen ska allting se större ut. Det känns varmt och trångt och skitjobbigt tydligen.

Jag tror att det är den riktigt unga fjortisgenerationen som kommer drabbas hårdast. Inte nog med att 12-åringar ska gå omkring med en fejkad klyfta under halsen och stringtrosor under armhålorna, nu ska även småpojkarna behöva pusha up saker.

Detta handlar helt klart om låtsasideal och bekräftelse. När man är 12 år har man typ en penis på 10 centimeter eller vadå? Och nu ska man gå omkring och illusionera en jättebanan i byxan? Det är helt klart under den perioden när man inte tror man duger som man är, jag har varit där själv så jaa.

Vi alla kommer ihåg när Fredrik Ljungberg låg med minst en socka innanför kalsongerna och gjorde reklam för Calvin Clain, detta kommer bli typ samma sak. HM ska snart lansera sin första PH-kollektion. Jag personligen tror att PH'n kommer bli ett typiskt strandraggarplagg.

Synpunkter? Dela med dig helt klart!

Kommentarer
Postat av: bella

Åhhhh, va rätt du har!

2008-10-11 @ 21:51:13
URL: http://misstricky.blogg.se/
Postat av: alexandra the hottie

men john såklart man tränar för att man vill något! jag vill ha en snygg kropp!!!!

2008-10-15 @ 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0